Friday, September 11, 2009

PaKciK zaMan SkanG

Td dlm kul 11 aku n shira g jenjalan kt OU..ngn harapan nak de la sales gler babeng kt sane..smpai2 sane hurmm xde la besh pun..xbnyk pun sales..so kitorang pun bejalan2 je la kt sane smbil tgk2 kot2 de yg best..dkt2 kul 5 kitorang pun g crik tmpt tok buke..pkr nye pkr last2 decide buke kt kenny rogers..reserved tmpt kt sane then lepak2 tgk2 org lalu lalang..dkt2 kul 6 lbh tu kitorang pun g la kenny rogers sbb dh mmg xlrt nak bejalan n mmg dh gler2 nye letey..so smpai sane kitorang pun duduk la..dpt seat betol2 depan tmpt dorang sediakan makanan..tgh dok2 tu dtg la sorang pakcik ni siap pakai baju melayu n anak die kecik jgk la dlm 7 taun pakai tudung..
pakcik: ello..de tmpt kosong lg x kt sini
waiter: sori la pakcik..kt sini sume dh penuh sbb kena book awal..kalo nak book kena dtg dlm
dkt kul 6 cmtu..kalo pakcik nak mkn sini..bley x dtg kul 8 cmtuh?
pakcik: SHIT!!awak tau x sy ni MELAYU?sy pakai BAJU MELAYU kan?sy dtg sini sbb nk
BUKE POSE..(mmg time ni die mrh gler..aku n shira dh pelik pakcik ni gler biadap cara
ckp..kate islam??)
waiter: sy mintak maap pakcik..tp mmg sume tmpt dh reserved..mmg kalo nak pun leh dtg kul
8 cmtuh..
pakcik: arghh!!!tapayah..sy xhingin nak dtg sini lg..(time tu sore die gler kuat)

conclusion nye kt sini..
aku mmg eran nape la org tua pun prangai mcm gitu??dh la die wak anak die skali..xrase ke prangai die tu elok sgt anak die tgk??eiyy aku hrp bapak aku xdela prangai cmtu..malu aku dunia akhirat..cmne nak contohi org tua kalo contoh cmni??hrp2 pakcik ni 1 dlm seribu la hendak nye..

4 comments:

  1. orang yg dtg OU tu mostly mmg cam haram sikit wei..yg aku kena psl farking tu pun kat OU gak ar..so kau pekak kan tinge ye bila dtg OU..buat2 berlagak org kaya je..sbb mostly situ org kaya TTDI..pangai tak ubah mcm *****..

    ReplyDelete
  2. sokong..prangai mcm setan siot..bencik aku!!!!

    ReplyDelete
  3. ermm..pakcik tu maybe ada masalah dengan family kut (bersngka baik mode)..tak pun.. dia tengah belakon citer tauladan untuk bulan posa (tajuknye: "Sabar itu Separuh drpd Iman")..maybe dlm skrip dh tersurat dan tersirat perkataan2 sebegitu rupa..

    *tazkirah

    ReplyDelete
  4. pakcik tu aku rase menopous..org menopous kan xstabil..cian die..

    ReplyDelete